facebook instagram

Ogólny czas potrzebny do przebycia trasy ok. 3:00 godz.;

Maks. wysokość 750 m npm.;

Min wys. 473

Średnio trudna trasa prowadząca w większości mało ruchliwymi drogami przez malownicze wioski w okolicach Krynicy. Na trasie możemy zobaczyć: w Mochnaczce Niżnej cerkiew z 1846 r., w Tyliczu najstarszy na terenie Beskidu Sądeckiego drewniany kościół, dawną cerkiew z 1743 r., w Powroźniku  najstarszą drewnianą cerkiew (1600 r.) na polskiej Łemkowszczyźnie.

Krynica Deptak   -  Mochnaczka    →  5,6 km ↑ 197 m  ↓126 m     t 0:45

0,0 km, 0:00  Początek  deptaku ( od strony ul. Ebersa i Kraszewskiego),  skrzyżowanie szlaków PTTK. Ruszamy przez deptak ul. Nowotarskiego lub Bulwarami Dietla, mijamy: Stare Łazienki Borowinowe i Mineralne, Pijalnię Główną, Muszlę Koncertową, Stary i Nowy Dom Zdrojowy, pomnik Mickiewicza, hotel Prezydent, dolną stację kolejki na Górę Parkową, park im. dr. Dukieta z słynną fontanną „Setką”, za pomnikiem  Nikifora w prawo ul. Pułaskiego zaczynamy podjeżdżać lekko pod górę, mijamy sławną willę Patria (zbudowaną przez Jana Kiepurę).

1,8 km, 0:10  Skrzyżowanie ul. Pułaskiego i ul. Zieleniewskiego, skręcamy w lewo tu zaczyna się właściwy, dość stromy podjazd po ok. 1,8 km  jesteśmy na grzbiecie wśród zabudowań osiedla Jakubik, w prawo odchodzi gruntowa droga ze szlakiem rowerowym i pieszym w kierunku Huzarów, my wybieramy jednak drogę asfaltową w kierunku Mochnaczki. Przed nami 2 km przyjemnego zjazdu.

5,6 km, 0:45 Mochnaczka Niżna  sklep, skrzyżowanie, po lewej 50 m dalej widoczna dawna cerkiew greko – katolicka pw. św. Michała Archanioła z 1846 r. w typie budownictwa zachodnio – łemkowskiego.

Mochnaczka Niżna – Tylicz  →  5,2 km ↑ 15 m  ↓ 70 m     t 0:20

5,6 km, 0:45 Mochnaczka Niżna, skrzyżowanie skręcamy w prawo i kontynuujemy zjazd doliną rzeki Mochnaczki  jeszcze 5,2 km  główną drogą do Tylicza.

10,8 km, 1:05 Tylicz, przed mostem skrzyżowanie w lewo droga w kierunku Muszynki i granicy państwa, nią 100 m do zabytkowej cerkwi, aby zwiedzić centrum Tylicza i zabytkowy kościół przejeżdżamy most i skręcamy w prawo. Po zwiedzaniu wracamy w to samo miejsce do drogi głównej.

Tylicz – Powroźnik   →   8,7 km ↑ 25 m  ↓ 117 m    t 0:35

10,8 km, 1:05 Tylicz, dalej w tym samym kierunku jeszcze ok. 600 m i skrzyżowanie prosto do góry droga do Krynicy można skrócić trasę o ok. 9 km, my w lewo, powoli opuszczamy Tylicz. Dookoła na stokach rozsiane liczne wyciągi, po około 1 km  mijamy  Top – Ski (najdłuższe wyciągi) i wąską doliną wzdłuż rzeki Muszynki zjeżdżamy w kierunku Powroźnika.

16,6 km, 1:25 Skrzyżowanie  przy kapliczce  w lewo droga do Wojkowej jedziemy dalej prosto od tego momentu  możemy zauważyć  czerwone znaki szlaku rowerowego  „Turystyczna Pętla Muszyńska”

19,5 km, 1:40 Powroźnik, wśród zabudowań Powroźnika drogowskaz kierujący do zabytkowej drewnianej cerkwi z początku XVII w. przy parkingu tablica z opisem zabytku.

Powroźnik – Krynica → 5,7 km ↑ 80 m  ↓ 4 m     t 0:35

19,5 km, 1:40 Powroźnik, po dojechaniu do drogi głównej Muszyna – Krynica w prawo i łagodnie pod górę  w kierunku Krynicy.

25,2 km, 2:15 Krynica Deptak, punkt startu - koniec wycieczki.